برای دوخت کیف پول نمدی از سه رنگ زیبا و جذاب استفاده کرده و کیفی جادار را همراه با توضیحات کامل و تصویر مناسب یـاد داده‌ایم.

اگر شما بتوانید به منظور خودتان کیف پول درست کنید علاوه بر اینکه هزینـه کمتری صرف مـی‌کنید مـی‌توانید آن را بـه هر رنگ و مدلی کـه دوست دارید درآورید.
ایران پخت در این آموزش روش درست یک کیف پول نمدی شیک و زیبا را با الگو و اندازه‌های صحیح بـه شما مـی‌آموزد و روش دوخت کیف پول را بـه صورت مرحله بـه مرحله به منظور شما توضیح مـی‌دهد.

وسایل لازم به منظور دوخت کیف پول نمدی

  • پارچه نمدی درون سه رنگ
  • زیپ ۲۰ سانتی متری
  • سوزن و نخ
  • دکمـه نر و ماده
  • قیچی
  • سوزن ته گرد
  • خط کش

روش دوحت کیف پول نمدی

۱- به منظور شروع کار حتما طبق تصویر زیر الگو‌های داده شده را با اندازه‌های ذکر شده (به واحد سانتی متر) روی پارچه‌های نمدی درست کنید.

۲- پارچه شماره ۲ را بردارید، کانال کیف نمدی با الگوی آن روی این تکه حتما زیپ کیف دوخته شود. کانال کیف نمدی با الگوی آن زیپ را پشت قسمت شکاف پارچه قرار بدهید و با سوزن ته گرد دو طرف آن را بـه پارچه وصل کنید.

۳- دور تادور زیپ را بـه پارچه بدوزید سپس اضافات زیپ را ببرید طوری کـه از عرض پارچه کوتاه‌تر بشود. کانال کیف نمدی با الگوی آن بعد ابتدا و انتهای زیپ را محکم بـه پارچه بدوزید که تا ماشین آن بیرون نرود.

۴- حالا قطعات شماره ۳، ۴، ۵، ۶ و ۸ را بردارید. در  این قسمت حتما قطعات ۳ که تا ۶ روی هم بـه عنوان جای کارت کیف دوخته شوند.

۵- ابتدا یکی از پارچه‌های سفید را بالای نمد زرد شماره ۸ قرار بدهید و دو طرف و قسمت پایین آن را بـه نمد بدوزید.

۶- سه تکه دیگر را بـه همـین ترتیب و با فاصله حدود نیم سانتی متر پایین‌تر از تکه قبلی روی نمد بدوزید.

۷- حالا دو تکه پارچه شماره ۲ و ۱۰ را بردارید. این دو تکه قسمت جلوی کیف پول نمدی را تشکیل مـی‌دهند. تکه پارچه شماره ۱۰ را درون وسط تکه پارچه شماره ۲ قرار بدهید و دورتا دور آن بـه غیر  از قسمت بالا را بدوزید.

۸- دو تکه پارچه شماره ۷ و ۹ را بردارید. این دو تکه درون کیف را تشکیل مـی‌دهند. ابتدا طرف دانـه دار دکمـه را وسط قسمت گرد تکه پارچه ۹ بدوزید.

بعد پارچه را از وسط که تا بزنید و لبه‌های آن را بهم بدوزید.

۹- تکه شماره ۹ را بـه لبه تکه شماره ۷ بدوزید.

۱۰- اکنون حتما ۳ صفحه نمدی کـه در مراحل قبل آماده کردید را روی هم قرار بدهید. یعنی ابتدا صفحه زیپ دار، بعد صفحه ۴ تکه مخصوص کارت و سپس صفحه جیب دار آخر را روی هم بگذارید طوری کـه خط‌های حاشیـه آن‌ها روی هم قرار گیرد.

۱۱- حالا از روی خط‌های حاشیـه دورتا دور آن‌ها را بـه جز قسمت بالا بـه هم بدوزید.

۱۲- اضافات دور کیف پول نمدی را با فاصه کم از خط دوخت با دقت ببرید.

۱۳- اکنون درون کیف را حتما بدوزید. به منظور این کار درون را روی نمد زرد و در وسط کیف قرار دهید و طوری آن را بدوزید کـه لایـه پشتی کیف نیز دوخته بشود. یعنی درون کیف فقط روی قسمت زرد رنگ باشد و بالای تکه زرد بـه لایـه پشت کیف (لایـه زیپ دار) دوخته بشود.

حالا کیف پول نمدی شما آماده هست و همان طور کـه مـی‌بینید اگر اندازه‌گیری‌ها دقیق باشد و دوخت آن تمـیز انجام بشود یک کیف زیبا و شیک خواهید داشت.

این نیز نمای پشت و داخل کیف پول نمدی هست که جای پول و کارت‌های اعتباری مـی‌باشد.

: کانال کیف نمدی با الگوی آن




[دوخت کیف پول نمدی از سه رنگ زیبا و جذاب استفاده کرده و ... کانال کیف نمدی با الگوی آن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 10 Jul 2018 19:41:00 +0000